Ak. god. 2022./2023.
Naziv kolegija: Glotodidaktika
Nositelj kolegija: dr. sc. Tetyana Fuderer, red. prof.
Izvođač: dr. sc. Marina Jajić Novogradec, poslijedoktorandica
ECTS: 5
Status: obavezni
Uvjet za upis kolegija Metodika nastave ukrajinskog jezika u ljetnom semestru
Oblik nastave: 2 sata predavanja
Jezik: hrvatski
Praćenje uspješnosti rada: pismeni i usmeni ispit
Cilj kolegija: objasniti osnovne koncepte teorije nastave stranih jezika s naglaskom na ukrajinski kao strani jezik; opisati temeljne postavke teorije nastave stranih jezika s dijakronijskog i sinkronijskog stajališta; identificirati osnovne procese poučavanja slavenskih kao stranih jezika i koristiti odgovarajuće strategije poučavanja
Ishodi učenja:
Studenti će na kraju kolegija moći:
– objasniti glavne aspekte pristupa nastavi stranih jezika s dijakronijskog i sinkronijskog stajališta
– definirati pojam komunikacijske jezične kompetencije
– objasniti ulogu učeničkog međujezika za razumijevanje nastavnoga procesa
– interpretirati različite pristupe organizaciji jezičnoga materijala s osvrtom na ukrajinski kao strani jezik
– analizirati nastavne materijale u nastavi ukrajinskog kao stranog jezika s obzirom na različite metode poučavanja
– objasniti proces poučavanja jezičnih vještina
– identificirati i razlikovati funkcije različitih uloga nastavnika i učenika u nastavnom procesu
– pripremiti, provesti i prezentirati istraživanje odabranog aspekta nastave ukrajinskog kao stranog jezika
– izraziti kritičko razumijevanje relevantne stručne literature na ukrajinskom kao stranom jeziku i opisati sadržaj drugima
– aktivno sudjelovati u diskusijama, prihvaćati komentare o svome radu i izraziti otvorenost prema stavovima i idejama drugih
Način rada:
Studenti će se kontinuirano pripremati za sate i interaktivno sudjelovati u nastavi. Izmjenjivat će se metode izlaganja i zajedničkog rada na prezentiranju određene teme.
Program kolegija po temama:
Mjesec | Nastavne jedinice |
Listopad | 1. Uvod u nastavni plan i program
2. Teorija nastave stranih jezika kao disciplina 3. Glotodidaktika kao interdisciplinarna znanost 4. Znanstvene teorije i metode učenja stranih jezika 5. Povijesni pristup poučavanja stranih jezika 1 6. Povijesni pristup poučavanja stranih jezika 2 7. Razvoj nastave stranih jezika u okviru lingvističkih i psiholingvističkih modela 70-ih god. 20. stoljeća 8. Pristup, metoda, tehnika rada u nastavi stranih jezika 9. Principi glotodidaktike
|
Studeni |
10. Ciljevi i zadaće nastave stranih jezika s naglaskom na ukrajinski kao strani jezik
11. Učenje i poučavanje ukrajinskog kao stranog jezika 12. Suvremeni pristup poučavanja stranih jezika s naglaskom na slavenske 13. Nastavni plan i program ukrajinskog jezika; analiza potreba 14. Uloga nastavnika u procesu učenja stranog jezika 15. Uloga učenika u procesu učenja stranog jezika 16. Upravljanje razredom 17. Poučavanje jezičnih vještina 1 18. Poučavanje jezičnih vještina 2 19. Komunikacijska kompetencija 20. ZEROJ |
Prosinac |
21. Samostalnost u učenju 22. Ocjenjivanje i samoocjenjivanje 23. Jezični portfolio 24. Jezični materijali 25. Strategije učenja i poučavanja ukrajinskog kao stranog jezika
|
Siječanj |
26. Nastava usmjerena na učenika – ishodi učenja 27. Međujezik i analiza pogrešaka 28. Učeničke pogreške i mogućnosti njihova ispravljanja 29. Jezik za posebne potrebe 30. Metodologija istraživačkog rada u nastavi stranih jezika
|
OBAVEZNA LITERATURA:
Petrović, E. (1998). Teorija nastave stranih jezika . Zagreb: Školska knjiga.
Skljarov, M. (1993). Teorija i praksa u nastavi stranih jezika . Zagreb: Školske novine.
Vilke, M. (1977). Uvod u glotodidaktiku. Zagreb: Školska knjiga
DOPUNSKA LITERATURA:
Čurković-Kalebić, S. (2003). Jezik i društvena situacija . Zagreb: Školska knjiga.
Mihaljević Djigunović, J. (1998). Uloga afektivnih faktora u učenju stranoga jezika . Zagreb: Filozofski fakultet.
Vrhovac, Y. (2000). Govorna komunikacija i interakcija na satu stranoga jezika . Zagreb: Naklada Ljevak.
Časopis: Strani jezici (odabrani članci)